tirsdag 3. november 2009

Problemhund?

I dag fikk vi besøk av Rambo.. Han skal visst være litt av en problemhund fikk vi høre.. Han er en Rottweiler på 5 mnd som angriper, er aggresiv og biter.. Det var hvertfall informasjonen vi fikk om han.. Mitt inntrykk er totalt det motsatte!

Han skal bare kose, HELE tiden.. Han går kjempe bra med de andre hunda her, er snill med katten og biter ikke.. Han er litt overbeskyttende for maten sin, men det var Balder før også.. Etter 10 min med trening på det feltet er det helt greit at vi tar i maten hans.. Mer trening i mårrå..

Han har en tendens til å være litt vilter og hopper litt når vi har vært ute.. Hoppingen har seg sagt strengt nei til, og nå går de bedre.. Men valper skal da være spretne og leke, skal de ikke? : ) Han minner meg veldig om Balder når han var liten.. Så det er nok håp for denne hunden også..

Det som er litt urovekkende er at den ble tatt fra mammaen sin da den var bare 6 uker (!!!) Det er jo på denne tiden at mammaen og søsknene finner ut hva som er grensen når det gjelder voldsom leking osv.. Kan jo hende det ligger noe underliggende her.. Men det virker som valpen bare oppfører seg slik som først beskrevet, hjemme.. Derfor tror jeg ikke jeg kan hjelpe valpen hos oss.. Siden den da oppfører seg nærmest eksemlparisk.. Hva gjør vi nå?

Lurte på om jeg skulle gitt eieren et lynkurs når det gjelder valpekurs og det å være en god leder.. Tror jeg kunne klart det, med så mange valpekurs vi har vært med på:p Valpen ligger i sofaen når han er hjemme, og det kan jo være en årsak til dominans, hvis det er det som er problemet.. Som sagt, litt vanskelig å vite når han ikke oppfører seg slik her.. Detta er litt av en nøtt.. Kanskje jeg kan ta i bruk noe av det jeg har lært om adferdsproblemer i det siste:p

Eksamen er i mårrå da.. Klokka 13:45-14:15.. Ønsk meg lykke til:p Jeg trenger det!!

1 kommentar:

  1. Vel overstått eksamen ! Gikk ikke så verst, etter som jeg ønte :D :D

    Klem !

    SvarSlett