lørdag 1. januar 2011

Ut med det gamle og inn med det nye?

~1. Januar 2011~


Godt nyttår til alle!

Det er den første dagen i det nye året, og forandringene er mange. Jeg hadde ikke trodd for et år siden at jeg skulle sitte her i dag.. Året i fjord begynte bl.a. med 3 hunder.. men bare en av dem var med oss denne nyttårskvelden, men det var også en ny hunds første nyttår med oss. Busie-Kin og Balder sov gjennom hele nyttårs-rabalderet.




For det andre sitter jeg nå i en heeeelt anna landsdel enn i fjord. Da var vi på småbruket “hjemme” hvor jeg senere dette året også hadde hest. Nå sitter jeg i en kjellerleilighet på en annen kant av landet, og hesten er satt bort på fôr “hjemme”.



Skole og jobb har jo også forandret seg drastisk det siste året. Bare bilen som fortsetter i samme duren som alltid; på verksted!




For å ikke gå helt av skaftet her nede har jeg nå måttet finne på noe lurt. Når jeg er i dyrebutikker klager jeg alltid over at lekene ikke holder.. og jeg kjøper ingen leke til 4-500 kr, som blir ødelagt etter 5 minutter med 2 rottweilere.. Det er sikkert flere enn meg som har dette problemet, og derfor tenkte jeg å komme opp med noen tips. I dag har jeg 2 ! ; Sparer nr 3 til i mårrå tilfelle jeg ikke kommer på fler;)

Sarahs hundeleke-tips!
Nr.1.

I noen dyrebutikker har de slike gnagebein (se bildet). Disse er kjempe solide!! Jeg har hatt min i ca 2 år og den har overlevd både schæfer og rottweilere! I tillegg har den hull gjennom i hver ende, slik at man kan putte inn “leverpostei på boks” som de også har i dyrebutikken. Jeg mener å huske at beinet kostet i underkant av 200kr, men “leverposteien” er svin dyr! Ikke kjøp den! Kjøp heller en pose med Frolic (eller noe annet godt som hunden liker) og stapp inni på hver side, slik jeg har gjort på bildet. Da får hunden også hjernetrim og kan være opptatt i flere timer. De sover også veldig godt etterpå ;p



Nr.2.
Denne kjøpte jeg på Hööks (Stavanger). Den kostet 139 kr! Den tåler at hunden gnager, slikker og skraper. Kjempe hjernetrim! Takk til Balder og Busie-Kin for flott posering;)

(Eneste minuset med denne er at den ikke sitter fast i gulvet, men for en utfordring det blir!)



Nr. 3. kommer i mårrå, da mine flotte modeller ligger utslitt på stuegulvet..
Jeg kan røpe at de er suuuper billige!! (hvis du kjøper på rett sted)

Her kommer et hint, så kan du jo prøve å gjette;



Lykke til :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar