torsdag 15. oktober 2009

Flax'n fortsetter !!!

Jeg er nok født under en heldig stjerne;)
Var på dekklåven i dag å bytta til vinter dekk! (Ja, det begynner jo å bli kaldt om mårrån nå).. Vi stakk innom Brumunddal en liten tur og skulle kjøre E6 hjem. Der ble vi vinka inn av statens vegvesen som hadde teknisk (typisk!!!!! Jeg mista nemlig så si hele eksosanlegget i går)

Først måtte vi rive sotning foran. Så fikk jeg mangellapp så lang som et vondt år, og tilslutt fikk vi reflekser! (Weee!--> ironi)

Bilen må altså vises hos biltilsynet på Elverum innen 3 uker. Jeg dro på mekonomen for å få et prisoverslag på hva alle delene kom til å koste meg. Prisen lød 5682 kr, og da fikk jeg MASSE rabatter siden jeg snart har handla hele bilen min der. Men den prisen er riktignok BARE delene.. Jobben kommer jo i tillegg. Eksosanlegget kan Steffen skifte selv. Alle de andre delene (minus foringer bak) har vi en som kan bytte for ca 1500 kr. (300 kr timen) I tillegg kommer prisen som biltilsynet skal ha for å godkjenne den (430 kr)

Det blir altså totalt 7612 kr + det som det koster å bytte foringer bak, på verksted (sikkert et par tusen)

Hvis noen har noen tips om hvordan en student med 6300 kr i mnd skal ha råd til alt detta, så kom med forslag!!!! (har jo de vanlige utgiftene også)

Planen for bilen fremover blir helt sikkert: Avskiltning, pause i garasjen til jeg har spart opp nok penger til å fikse det. På den positive siden sparer jeg da vinterdekka en del, og kan ha de mye lengre :) Slipper da å kjøpe nye vinterdekk igjen til neste vinter:p

1 kommentar:

  1. Huttetu !
    det er ikke enkelt å ha bil som koster massevis pr år !!
    Føler med deg ....

    Klem !

    SvarSlett