onsdag 11. august 2010

Midt i uka..

Skrevet tirsdag 10.08.10. Har prøvd både i dag og i går å legge inn en liten "video" fra helga, men nå har jeg gitt opp. Elisabeth lå over fra fredag-søndag. Vi spilte play station, så på film, åt pizza og popcorn, og tok masse fine bilder. Noen av dem kommer her;





Så til de siste 2 dagene. I går var jeg først på jobb til 12:00, så dro jeg til veterinæren i Furnes med Busie-Kin. Vetsentrum kunne ikke se noe galt når vi var der, så hun fikk bare litt smertestillende. Derfor dro vi nå til en anna veterinær. Busie ble tatt røntgen av (begge knea) med et dårlig resultat. Korsbåndet er nesten revet av og det er masse væske i høyre kne. Venstre kne var da selvfølgelig overbelasta og Busie fikk sterke smertestillende og beskjed om å ligge rolig i 1 MÅNED!!

Det som er litt dumt er at siden hun får smertestillende, kjenner hun ikke at hun har vondt, og hun er vanskeligere å holde i ro. Når jeg stod opp, og når jeg kom hjem var hun (dessverre) hoppende glad.. Bokstavelig talt, jeg får henne ikke til å sitte stille og beina går i alle retninger. Har fått med støttebandasje som vi skal ha på det overbelasta kneet, så det skal bli bedre. Hvis det venstre kneet er bedre når vi skal på kontroll kan kanskje høyre kne opereres. Hvis ikke.. Vel, da er det ikke mer å få gjort. Godjenta... ... ...

1 kommentar:

  1. Else fikk korsbåndskade på sin gamle storpuddel, først på høyre side, og etter nesten ett år på venstre side. Begge gangene ble det operasjon med etterpåliggende oppfølging fra vet. Hunden måtte være i ro like lenge som ved et brudd, og deretter la være å hoppe og sprette. Ble båret opp og ned trappa, og fikk ikke hoppe opp i sofaen. Bodde alene på eget rom den perioden. Bare operasjonen i ene kneet kom på over 15 000 kr, men det meste ble dekket av forsikringen, da..
    Men jobben med å holde hunden i ro var ikke lett !

    Synes det er leit at slikt skal skje, huff !!

    Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett