tirsdag 9. februar 2010

Adferdsanalytiker for hund

Denna uka er det Juss som står på programmet på skolen. Det er så sykt mange paragrafer at alt går helt i surr:p I mårrå skal j ta en tur på videregående i dala å prate litt med han som er studieleder. Leker litt med tanken å ta mekken når jeg er ferdig med barnevern.. Greit å ta det ett år, å lære litt mer om bil sånn at j aldri treng å dra på verksted mer! Kanskje jeg også tar lakkerng etterpå.. Der er det jo litt penger å tjene også.. Jeg har også lyst til å gå kurs, slik at jeg kan bli hundetrener.. Det tror jeg hadde vært gøy! Hvem sier man ikke kan gjøra alt??? :D Jo flere utdannelser, jo flere muligheter å velge mellom! Kanskje greit også, ettersom jeg har en tendens til å bli lei en jobb etter max 2 år ;p

På hundefronten:

Da har jeg vært i kontakt med Jan Bekken som er Atferdsanalytiker for hund. Vi har avtalt at Steffen og jeg skal ta med oss Gizmo og møtes på Myklagaard den 18 februar. Han skal se på Gizmo når det gjelder bjeffing, nærvøsitet osv. Det kan bli både en utfordring og veldig spennende. Jeg gleder meg til å høre hva han har å si om Gizmo, hvis han i det hele tatt får sagt noe.. Gizmo bjeffer jo så forfærdelig i slike sammenhenger. Han ba oss være forberedt på at det kan være medfødt at han er så stressa, og ba meg ta kontakt med oppdretter for å høre ang. de andre i kullet.. Jeg har ikke fått tak i henne, men har send en mail.. Det har jeg også prøvd før uten hell.. Så får vel bare vente å se.. Hvis han mener det er mulig å trene bort, kommer han til å lage et skreddersydd opplegg for oss og Gizmo. Det koster 1500 kr, mens andre skulle ha 12 000 kr og la han bo på kennel èn mnd. Det var temmelig uaktuelt for å si det sånn.. Vi hadde savna han alt for mye. Og det er veldig greit å være med på prosessen for å lære.. Vi har jo heller ikke 12 000kr. Så mye plager det ikke meg at han stresser at jeg hadde betalt en halv årslønn:p Oppdateringer på den saken kommer så fort vi har hatt første møte med Jan.. Ønsk oss lykke til!

1 kommentar:

  1. Jeg leser det du skriver, selv om jeg ikke alltid tar meg tid til å svare.

    Ja, ta gjerne med deg flere "utdannelser" om du har tid og ork.
    Selv var jeg lærer i mange år, og sa til meg selv at aldri mer skulle jeg ta en eksamen..
    men en syk far med slag gjorde at jeg fikk lyst å ta et par år ekstra og bli logoped, og det var jeg i mange år..
    Jeg ble utbrendt i spesialskolen, og gikk ett år på videregående skole, og gikk opp i eksamen i norsk, kjemi 2 og 3 het det vel den gangen, samt biologi 2 og 3 med topp karakter, det ble noen flere eksamener, da. To år på Norsk Naturmedisinsk fagskole, og lærte akupunktur og homeopati på hund og hest, deretter et halvt år hestepraksis på Toten, kom så inn på Norges Veterinærhøgskole i det aller første kullet på 14 dyrepleiere ( av rundt 300 søkere ), Har klippet og trimmet hunder i snart 40 år, og har falt tilbake til et yrke som er bra betalt i forhold til fysisk slit :)
    Har aldri angret en dag på alt det "rare" jeg har lært :D

    Har hatt schäfer med problem selv ( ikke uvanlig på den rasen ), og hadde alskens hjelp, ingenting fungerte, men for all del... det går an å prøve.... Lykke til :)

    Klem !

    SvarSlett