onsdag 6. oktober 2010

3 gladnyheter på èn uke!

I løpet av den siste uka har livet vårt forandret seg drastisk.
*Gladnyhet nr. 1 !
* I går var Busie-Kin og jeg hos veterinæren igjen. Hu ble bedøva ned og hadde slark på en hel cm i hvert kne. Leddbånd i begge kne var av. Dette er som du kanskje skjønner ikke en gladnyhet. Men jeg fikk sjokk da jeg hørte om behandling. Dette fikk jeg beskjed om sist; Hvis ikke overbelastning i v. kne var borte anbefalte han avliving. Hvis det var borte kunne hun operere h. kne.

Nå var jo resultatet at det var av i begge knea og så kom faktisk gladmeldinga! Busie-Kin slipper operasjon og avliving pga en ikke så veldig kjent metode. Hun ble i går barbert og fikk 1 sprøyte i hvert kne. 6 desember skal vi tilbake og ta sprøyte nr 2.. Denne sprøyta hjelper leddbåndet å gro av seg selv, og vi må gå 1 km hver dag slik at det ikke blir forkalkninger. Veterinæren fortalte også at de fleste veterinærklinikker ikke bruker dette da det er syyykt billig, og de fleste er ute etter å få inn mest mulig penger. Busie-Kin kan risikere å være 100% frisk etter 2 sprøyter, men i de fleste tilfeller trenger man 3 behandlinger. Jeg fikk også hilse på en Rottweiler som hadde gjennomgått samme behandling og eieren var storfornøyd! -"Han var ikke engang så aktiv som valp, som han er nå" var det han fortalte meg. Veterinæren sa også at hun kommer til å bli helt frisk, til og med bedre enn før! Så det var Busi-Kin's gladnyhet!


*Gladnyhet nr. 2!
*Vi vant 15 000 kr på tipping forrige uke;D


*Gladnyhet nr. 3!
*På mandag søkte Steffen på skole.. I stavanger... han fikk vite at søknaden hadde max 2 dager behandlingstid. Svaret skulle komme i posten i dag. Jeg kjørte Steffen på jobb og når jeg kom hjem lå brevet i postkassa. Han kom inn!.. Det dreier seg om et kurs i Bore- og Brønnteknikk, hvor han har mulighet til å tjene godt når han er ferdig! Emil har også søkt, og kom inn. Kurset starter 03. Januar 2011, hvilket betyr at vi flytter alt i desember!!!!! Jeg har tusen ting som skal gjøres! Hesten må ut på fôr, gjerdet må dras opp, fôret må vekk, vi må rydde og vaske og kaste masse! Vi må også finne lagerplass til det vi ikke skal ha med, et sted å bo i Stavanger, deltidsjobber til alle 3 og Gizmo MÅ få et nytt hjem, ellers må han avlives.. Kjenner det kribler i magen, litt fordi det er skummelt å bryte opp slik og dra hundrå-snørrå-førti mil til et ukjent sted der vi kjenner INGEN! Og litt fordi det blir rett og slett en skikkelig opplevelse å kommer utafor "bygrensa" til Brumunddal. Mulig jeg finner meg selv og virkelig finner ut hva jeg vil med resten av livet! Jeg gleder meg til denne spennende reisen som min kjære og jeg og våre 3 hunder begynner på nå... Håper dere vil følge meg på veien videre i dette ukjente.


1 kommentar:

  1. Kommenterte i går, men det ser ut til å være borte !!
    Gratulerer med alle gladnyhetene.
    Men det høres slitsomt ut alt som skal skje..
    Håper dere får til alt dere skal :)
    Det blir en overgang.
    Klem !

    SvarSlett